Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Tytuł karty. Wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych.
Wymagane dokumenty.
Wniosek skierowany do Starosty Włoszczowskiego o dokonanie wpisu do ewidencji stowarzyszeń zwykłych wraz z załącznikami:
Regulamin działalności stowarzyszenia (2 egz.) określający w szczególności nazwę stowarzyszenia zwykłego, cel lub cele, teren i środki działania, siedzibę, przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd, zasady dokonywania zmian regulaminu działalności, sposób nabycia i utraty członkowstwa, a także sposób rozwiązania stowarzyszenia zwykłego.
Protokół z zebrania założycielskiego wraz z podjętymi uchwałami.
Lista co najmniej trzech założycieli, zawierająca imiona i nazwiska, daty i miejsca urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy wraz z oświadczeniem założycieli o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz nie pozbawieniu praw publicznych.
Informacja o siedzibie stowarzyszenia.
Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu.
Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ.
Miejsce złożenia dokumentów. Dokumenty można:
złożyć w Punkcie Podawczym Starostwa Powiatowego we Włoszczowie, parter pok. 100,
przesłać pocztą na adres: Starostwo Powiatowe we Włoszczowie, ul. Wiśniowa 10, 29-100 Włoszczowa.
Opłata Opłata skarbowa – 10 zł. Opłatę należy uiścić na konto Urzędu Gminy Włoszczowa gotówką w kasie UG lub przelewem na rachunek: PKO BP S.A. O/Włoszczowa 59-1020-2733-0000-2102-0003-9578
Termin i sposób załatwienia. Organ nadzorujący dokonuj wpisu do ewidencji stowarzyszenia zwykłego w terminie 7 dni od dnia:
Wpływu wniosku, jeżeli nie został złożony wniosek do sądu rejestrowego o zakazanie założenia stowarzyszenia.
Uprawomocnienia się orzeczenia odrzucającego lub oddającego wniosku do sądu rejestrowego o zakazie założenia stowarzyszenia.
Jeżeli wniosek o wpis zawiera braki, organ nadzorujący wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Termin na dokonanie wpisu liczy się od dnia uzupełnienia wniosku o wpis. Nieuzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność. Starosta Włoszczowski informuje niezwłocznie przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd o dokonaniu wpisu do ewidencji albo bezskuteczności wniosku o wpis. Po wpisaniu stowarzyszenia zwykłego do ewidencji istnieje możliwość wystąpienia do organu nadzoru o wydanie zaświadczenia potwierdzajacego wpis stowarzyszenia zwykłego do ewidencji Starosty Włoszczowskiego.
Tryb odwoławczy. W przypadku gdy organ nadzorujący nie dokona wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis lub uzupełnienia jego braków i nie został złożony wniosek do sądu rejestrowego o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego, przedstawicielowi reprezentującemu stowarzyszenie zwykłe albo zarządowi przysługuje prawo wniesienia skargi na bezczynność do sądu administracyjnego.