Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Wymagane dokumenty Wniosek o udzielenie pomocy prawnej konsumentowi. Do wniosku należy dołączyć niezbędną dokumentację potwierdzającą opisywany przez konsumenta stan faktyczny sprawy oraz zasadność wniosku (dokumenty wymagane zależne są od rodzaju sprawy).
Miejsce złożenia dokumentów Wniosek wraz z dokumentami można złożyć osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres:
Starostwo Powiatowe we Włoszczowie Pokój nr 305, II piętro, ul. Wiśniowa 10, 29-100 Włoszczowa.
Przyjęcia interesantów: każdy drugi i czwarty poniedziałek miesiąca, godz. 7.30-15.30
Konsumenci mogą zwracać się także o udzielenie pomocy prawnej telefonicznie (tel.: 41 39 45 102, fax: 41 39 44 965) lub elektronicznie: e-mail: konsument@powiat-wloszczowa.pl (dotyczy to m.in. porad udzielanych w celach informacyjnych, edukacyjnych, udzielanych przed powstaniem stosunku prawnego oraz świadczonej pomocy w sporządzaniu pism reklamacyjnych i sądowych).
Sprawy kierowane do Powiatowego Rzecznika Konsumentów przesyłane drogą elektroniczną powinny zawierać: imię i nazwisko konsumenta, jego adres zamieszkania (w tym kod pocztowy) oraz telefon kontaktowy.
Wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pozostawione będą bez rozpoznania.
Opłaty Nie dotyczy.
Termin i sposób załatwienia sprawy Porady i informacje ogólne oraz pomoc w sporządzaniu pism reklamacyjnych i sądowych udzielana jest bez zbędnej zwłoki. W przypadku konieczności pisemnego wystąpienia rzecznika do przedsiębiorcy termin załatwienia sprawy wynosi do dwóch miesięcy od dnia doręczenia wniosku wraz z kompletną dokumentacją (termin ten uzależniony jest ponadto od rodzaju i stopnia skomplikowania sprawy, czasu oczekiwania na odpowiedź przedsiębiorcy lub zajęcie stanowiska przez inny organ albo instytucję i może ulec przedłużeniu).
Tryb odwoławczy Nie dotyczy.
Podstawa prawna
Ustawa z dn. 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. Nr 50, poz. 331 z późn.zm.),
Ustawa z dn. 30.05.2014r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827),
Ustawa z dn. 2.03.2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. Nr 22, poz. 271 z późn.zm.),
Ustawa z dn. 23.04.1964 r. kodeks cywilny (Dz.U. Nr 16, poz. 93 z późn.zm.),
Ustawa z dn. 27.07.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 z późn.zm.),
Ustawa z dn. 12.05.2011 r. o kredycie konsumenckim (Dz.U. 2011 Nr 126, poz.715 ze zm.),
Ustawa z dn. 16.07.2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. Nr 171, poz. 1800 ze zm.).