ROL-03.05
Udzielanie pozwoleń zintegrowanych prowadzącym instalacje:
- mogące powodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów przyrodniczych albo środowiska jako całości,
- będące przedsięwzięciami mogącymi znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko może być wymagane
- Nazwa wydziału:
Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
- Wymagane dokumenty:
- 2 egzemplarze wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego(1), spełniającego wymagania określone dla wniosków o wydanie pozwoleń, o których mowa w art. 181 ust. 1 pkt 2 i 4 ustawy - POŚ, oraz, jeżeli wody powierzchniowe lub podziemne są pobierane wyłącznie na potrzeby instalacji - wniosku o wydanie pozwolenia wodnoprawnego na pobór wód w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne wraz z określeniem czasu, na jaki pozwolenie ma być wydane.
- Wniosek powinien także zawierać informacje i dokumenty, o których mowa w art. 208 ust. 2, 6-8 ustawy – POŚ, do wniosku dołącza się:
- dowód uiszczenia opłaty rejestracyjnej (2), stanowiący jeden z warunków rozpatrzenia wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego,
- zapis wniosku w wersji elektronicznej na informatycznych nośnikach danych,
- kopię programu zapobiegania awariom o których mowa w art. 251 ustawy, lub kopię raportu o bezpieczeństwie o którym mowa w art. 253 ustawy, jeżeli były opracowane.
- Opłaty:
Opłatę należy uiścić na konto Urzędu Gminy Włoszczowa gotówką w kasie UG lub przelewem na rachunek: PKO BP S.A. O/Włoszczowa 59-1020-2733-0000-2102-0003-9578, po uprzednim przedłożeniu tut. organowi przez prowadzącego instalację oświadczenia (2), stanowiącego podstawę do zastosowania prawidłowej kwoty opłaty skarbowej za wydawane pozwolenie w stosunku do podmiotów wymienionych w niniejszym punkcie, a zdefiniowanych w ustawie z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2018 r. poz. 646 z późn. zm.),
- skarbowa za pozwolenie:
- w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą z zastrzeżeniem pkt 2 - 2011 zł(2),
- w związku z działalnością gospodarczą prowadzoną przez podmioty prowadzące działalność wytwórczą w rolnictwie, mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców - 506 zł(2),
- pozostałe - 506 zł,
- rejestracyjna (3),
- Miejsce złożenia wniosku:
Dokumenty można:
-
- złożyć w Punkcie Podawczym Starostwa Powiatowego we Włoszczowie, parter pok. 100 lub
- przesłać pocztą na adres: Starostwo Powiatowe we Włoszczowie ul. Wiśniowa 10, 29-100 Włoszczowa.
- Termin załatwienia sprawy:
W ciągu 6 miesięcy od dnia złożenia wniosku, jeżeli pozwolenie ma objąć instalację po raz pierwszy lub ma objąć instalację po istotnej zmianie, wydanie pozwolenia powinno nastąpić.
W pozostałych przypadkach przepis art.35 § 5 Kodeksu postępowania administracyjnego stosuje się odpowiednio (art. 209 ust.2 - ustawy Prawo ochrony środowiska).
- Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska,
tel. +48 41 39 44 975 lub +48 504 754 122, piętro II pok.315.
- Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za pośrednictwem Starosty Włoszczowskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
- Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska,
- rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie rodzajów instalacji mogących powodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów przyrodniczych albo środowiska jako całości,
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2014 roku w sprawie rodzajów instalacji mogących powodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów przyrodniczych albo środowiska jako całości,
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- Uwagi:
- Wytyczne do sporządzenia wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego znajdują się na stronie internetowej Ministerstwa Środowiska pod bezpośrednim adresem: https://ippc.mos.gov.pl/ippc/?id=88 oraz http://www.ekoportal.gov.pl/ w zakładce pozwolenia zintegrowane
- druk oświadczenia do pobrania
- opłata rejestracyjna nie może przekroczyć wielkości 3000 euro, a jej wysokość prowadzący instalację ustala we własnym zakresie stosując przepisy rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych. Opłatę tą należy wnieść na rachunek Ministerstwa Środowiska: BGK III O/Warszawa 76 1130 1062 0000 0109 9520 0010.