Karta usług Nr AB-15.04
- Nazwa wydziału:
Wydział Architektury i Budownictwa.
- Wymagane dokumenty:
Zgłoszenie do którego należy dołączyć:
- cztery egzemplarze projektu budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane
- decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
- pełnomocnictwo (jeżeli ustanowiono pełnomocnika).
- Oraz załączniki fakultatywne (załącza się tylko , jeżeli przepisy tego wymagają ze względu na rodzaj zamierzenia budowlanego) wymienione w zgłoszeniu.
- Opłaty:
Zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006r o opłacie skarbowej (Dz. U. 2016.1827 t.j. ze zm.), na konto Urzędu Gminy Włoszczowa gotówką w kasie UG lub przelewem na rachunek:
PKO BP S.A. O/Włoszczowa 59-1020-2733-0000-2102-0003-9578.
Nie podlega opłacie skarbowej dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia oraz zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego.
- Miejsce i sposób złożenia wniosku:
Dokumenty można:
- złożyć w Punkcie Podawczym Starostwa Powiatowego we Włoszczowie, parter pok. 100 lub
- przesłać pocztą na adres: Starostwo Powiatowe we Włoszczowie ul. Wiśniowa 10, 29-100 Włoszczowa.
- Termin i sposób załatwienia sprawy:
Zgłoszenia należy dokonać przed terminem zamierzonego rozpoczęcia robót budowlanych. Organ w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia może w drodze decyzji, wnieść sprzeciw. Do wykonywania robót budowlanych można przystąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. W przypadku gdy organ nie wniósł sprzeciwu projekt budowlany podlega ostemplowaniu.
W razie konieczności uzupełnienia zgłoszenia organ nakłada na zgłaszającego, w drodze postanowienia, obowiązek uzupełnienia w określonym terminie, brakujących dokumentów, a w przypadku ich nieuzupełnienia – wnosi sprzeciw w drodze decyzji.
- Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Architektury i Budownictwa,
tel. +48 394 49 74, 394 51 03, II piętro, pokoje nr 307; 308; 309.
- Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji sprzeciwu wnosi się do Wojewody Świętokrzyskiego w Kielcach za pośrednictwem organu który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
- Podstawa prawna:
- Art. 29 ust 1 pkt. 1a, 2b i 19a, i art. 30 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.- Prawo budowlane (Dz.U.2017.1332 t.j.. ze zm.);
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U.2017.1257 t.j. ze zm.);
- Uwagi:
Pozwolenia na budowę nie wymaga:
- budowa wolno stojących budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których obszar oddziaływania mieści się w całości na działce lub działkach, ma których zostały zaprojektowane,
- budowa wolno stojących parterowych budynków stacji transformatorowych i kontenerowych stacji transformatorowych o powierzchni zabudowy do 35 m2
- budowa sieci (elektroenergetycznych obejmujących napięcie znamionowe nie wyższe niż 1kV, wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych i telekomunikacyjnych)
- przebudowa budynków mieszkalnych jednorodzinnych, o ile nie prowadzi do zwiększenia dotychczasowego obszaru oddziaływania tych budynków.
Powyższe roboty budowlane wymagają zgłoszenia, do którego należy załączyć dokumenty wymienione w pkt. 2
W przypadku nierozpoczęcia wykonywania robót budowlanych przed upływem 3 lat od określonego w zgłoszeniu terminu ich rozpoczęcia, rozpoczęcie tych robót może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia.