Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Przyjmowanie zgłoszeń zamiaru zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części
Karta usług Nr AB-10.04
Nazwa wydziału: Wydział Architektury i Budownictwa.
Wymagane dokumenty: Zgłoszenie inwestora wraz z wymaganymi załącznikami:
oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane ;
opis i rysunek określający usytuowanie obiektu budowlanego w stosunku do granic nieruchomości i innych obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej i sąsiednich nieruchomościach, z oznaczeniem obiektu lub jego części, w której zamierza się dokonać zmiany sposobu użytkowania;
zwięzły opis techniczny, określający rodzaj i charakterystykę obiektu budowlanego oraz jego konstrukcję, wraz z danymi techniczno-użytkowymi, w tym wielkościami i rozkładem obciążeń, a w razie potrzeby, również danymi technologicznymi;
zaświadczenie wójta, burmistrza albo prezydenta miasta o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo ostateczną decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku braku obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
ekspertyzę techniczną, wykonaną przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności;
w zależności od potrzeb - pozwolenia, uzgodnienia lub opinie wymagane odrębnymi przepisami.
Opłaty: Zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada o opłacie skarbowej (Dz. U. 2016.1827 t.j. ze zm) – nie podlega opłacie skarbowej
Miejsce i sposób złożenia wniosku: Dokumenty można:
złożyć w Punkcie Podawczym Starostwa Powiatowego we Włoszczowie, parter, pok. 100 lub
przesłać pocztą na adres: Starostwo Powiatowe we Włoszczowie ul. Wiśniowa 10, 29-100 Włoszczowa.
Termin i sposób załatwienia sprawy: Organ ma ustawowo określony termin 30 dni na rozpatrzenie zgłoszenia.
W razie konieczności uzupełnienia zgłoszenia właściwy organ nakłada na zgłaszającego, w drodze postanowienia, obowiązek uzupełnienia, w określonym terminie brakujących dokumentów, a w przypadku ich nie uzupełnienia – wnosi sprzeciw w drodze decyzji.
Jednostka prowadząca sprawę: Wydział Architektury i Budownictwa, tel. +48 394-49-74, +48 394-51-03, II piętro, pokoje nr 307; 308; 309.
Tryb odwoławczy: Odwołanie od decyzji sprzeciwu wnosi się do Wojewody Świętokrzyskiego w Kielcach za pośrednictwem organu który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
Podstawa prawna:
Art. 71 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.- Prawo budowlane (Dz.U. 2017.1332 t.j. ze zm);
ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U.2017.1257 t.j. ze zm..);
Uwagi: W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów na wnioskodawcę w drodze postanowienia nakłada się obowiązek ich uzupełnienia w określonym terminie.
Zgłoszenia należy dokonać przed dokonaniem zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części. Zmiana sposobu użytkowania może nastąpić, jeżeli w terminie 30 dni, od dnia doręczenia zgłoszenia, właściwy organ, nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji i nie później niż po upływie 2 lat od doręczenia zgłoszenia.